2014ko urriaren 29a
Pasaden klase gunean
(asteazkena, urriaren 29a) bi kontzeptu ikusi genituen: Web 2.0 eta Bloga.
Hauek zer diren eta nola erabiltzen diren hobeto jakiteko Gara aldizkarian
“Euskara 2.0” deitutako artikulua irakurri genuen. Hona hemen testuaren
laburpena.
"2.0 eta
gisako zenbaketa sistemak softwaregintzan edo programa eta aplikazioen
garapenean erabiltzen dira gehien. 2.0 kontzeptuak iraultza teknologiko bat
suposatzen du. Hau arlo guztietan aplikatu ahal da.
Hasieran
informazio iturri huts zen internet, baina jendartearen parte hartzea eta
elkarlana ahalbidetzen eta sustatzen dituen tresna bilakatu da. Parte hartzeko
baliabide asko ditugu baina erabiliena Blogak dira. Hauek artikulu, gogoeta eta
hausnarketak biltzen dituzten webguneak dira. Gehienetan pertsonalak izaten
dira.
Euskarari
dagokionez, euskara “globalizatu” behar dugu. Distantziarik gabeko espazio
birtualean mundu guztiko hizkuntza bihurtu behar dugu. Hori da Euskara 2.0:
euskararen egungo erronka teknologikoa."
Testu hau ikusi
ondoren ordenagailuen inguruko deiak berrikusi genituen; hardware, software,...
Honen ostean, gmail-a nola erabiltzen den ikusi genuen. Gehienok badakite
korreo posta honekin ibiltzea horrekin lan egiten dutelako baina ni beti
hotmail-ekin lan egin dut beraz, azalpen hauetan pixka bat galdu nintzen.
Azkenik, ikasle
fitxa osatu ondoren bloga egiten hasi ginen. Ni ia-ia ez dut blogger-ekin landu
baina uste dut oso saila.ez dela izango. Nire blogan psikomotrizitateari
buruzko gauzak aurkituko ditugu. Gai
honi buruz hitz egitea erabaki dut; gai oso interesgarria iruditzen zaidalako.
Lehen sarrera
honekin amaitzeko Blogak hezkuntzan dituzten erabilerari buruzko artikulu bat
usten dut: http://www.xarxatic.com/?s=aprender+a+golpe+de+blog
Bigarren klase honetan lehenengoz,
taldeetan jarri gara ikusi ditugun bideoak komentatzeko; nik bigarren bideoa ( https://www.youtube.com/watch?gl=ES&hl=es&v=OwWbvdllHVE ) ikusi dut. Eta hurrengo idei hauek atera ditugu bideo
horretatik:
“ - Web 2.0 egoera eta zerbitzu
berritzaileak dituen eremu eguneratu bat dakarkigu. Web 2.0n kontsumitzaileak
parte hartzen du berriz web 1.0an kontsumitzailea ez du parte hartzen, bakarrik
informazioa hartzera mugatzen da.
- Denboraren poderioz egunkariak
desagertuko dira zeren eta egunkari guztiek bere egunkari online-a dute eta
hauek momentuan informatzen dute.
- Denbora pasa ahala publizitate enpresek
ez dute lanik izango zeren eta gaur egun teknologiei esker publizitatea hobeto
heltzen da eta merkeagoa da. “
Talde txiki horietan bildu ostean lan
egiteko taldeak sortu ditugu. Ni Leire, Itziar, Ruben eta Maialenekin nago.
Taldean bildu garenean bakoitza bere bideoa komentatu du; ni bigarren bideoa
komentatu dut. Gero, web 2.0ri buruzko galdera batzuk erantzun ditugu.
Ondoren, googleen bilatzeko dauden
moduak, “google akademiko” nola erabiltzen den eta alerta bat nola egin ahal
den ikusi dugu.
Gero blogean hainbat sarrera egin
ditugu:
Youtubetik bideoa igo: http://junehaurhezkuntzan.blogspot.com.es/2014/11/youtubetik-bideoa-sartzen.HTML
Ekipotik bideoa igo: http://junehaurhezkuntzan.blogspot.com.es/2014/11/ekipotik-bideoa-sartzen.html
Irudi Finkoa igo: http://junehaurhezkuntzan.blogspot.com.es/2014/11/irudi-finkoak-igo.html
Esteka bat zintzilikatzea: http://junehaurhezkuntzan.blogspot.com.es/2014/11/estekak-nola-jarri.html
Klase saio honekin amaitzeko, gure
blogean beste blogetarako sarbideak eratzea, etiketen lista egitea,... egiten
ikasi dugu.
Azken bi orduetan berriz taldeka jarri
gara Proiektuarekin hasteko. Taldeko fitxa osatu dugu. Taldea Bostak 2.0
deitzea erabaki dugu.
2014ko azaroaren 19a
Egunari hasiera emateko, gaitasun
digitalari buruzko galdera batzuk erantzun ditugu; hurrengo hauek dira:
- Zerrendatu erabiltzen dituzun aparailu elektronikoak (mugikorra, portalila, mahai gaineko ordenagailua, ebook, ) Mugikorra eta portatila. Noizbehinka nire ama irakasteko tablet-a
- Zer erabiltzen duzu Internetera sartzeko? Telefono mugikorra, portatila… Telefono mugikorra eta portatila.
- Zer egiten duzu Interneten? (Informazioa bilatu, lanak, eposta, erosketak, sare sozialak, argazkiak eta irudiak ...) Informazioa bilatu, eposta, lanak, sare sozialak.
- Zenbat denbora ematen duzu egunean? Ez dakit. Normalean 2 -3 ordu askoz jota.
- Zein aplikazio erabiltzen duzu? Internet, eposta, twitter, whatsapp eta instagram
Galderak erantzun eta gero, taldeka
bideo batzuk ikusi eta komentatu ditugu. Nik hurrengo bi hauek ikusi ditut:
Oinarrizko taldeetara bueltatu gara eta
bideoak komentatu ditugu. Ondoren, gaitasun digitalari buruzko hausnarketa egin
dugu.
Atzedena hartu eta gero, Blogean
Vimeo-tik bideo bat sartu dugu. Ondoren, Pictur Manager delako programarekin
argazkiak editatzen ikasi dugu eta programa honi erabilera ematen Blogari
encabezado bat jarri diogu.
Blogarekin hirugarren ariketa txiki bat
egin dugu, bakoitza beraren blogean Feed bat jarri dugu. Gure blogak hezkuntzaz
direnez Hezkuntza saileko Feed bat zintzilikatu dugu. Blogeko ariketekin
amaitzeko, Creative Commons-en litzentziak nola erabiltzen diren eta blogean
nola jartzen diren ikasi dugu.
Berriz taldeka jarri gara Blogen
erabilera didaktikoari buruzko aurkezpen bat prestatzeko. Aurkezpena egiteko
hainbat programa erabili ahal genituen; power-point-a, presi, blog-a,
popplet,... Guk power-point-a erabiltzea erabaki dugu baina drive erabiltzen;
horrela guztiok batera lan egin ahal genuen.
2014ko azaroaren 26a
Gaur IKTko laugarren klasea da. Gaurko klaseko orduak taldeko eta banakako lanetan banatuta egon dira. Banakako lanari dagokionez, irakaslea azalpen batzuk eman ditu hainbat gauzei buruz. Hala nola, azaldu digu delizious-a nola erabiltzen den. Geroago delicious-a taldelanerako erabiliko dugun tresna izan da. Banakako lan nagusia delicious eta blogen inguruan izan da. Hezkuntzari buruzko hainbat blog bilatu behar genituen eta blog horien link-ak delicious-ean gorde. Orduan, blog horietatik bat erabaki behar genuen eta horretako azterketa fitxa bete behar genuen.
Taldeko lanari dagokionez, lanari lehenengo pausuak eman diogu; mapa kontzeptuala, hipotesiak, kronograma eta gaitasun digitalaren mapa egin ditugu. Amaitu ditugunean site-an zintzilikatu ditugu.
Banakako lanean hainbat arazo izan ditut zeren eta ez nuen irakaslearen azalpenak oso ondo ikusten, galtzen hasi naiz delicious erabiltzerakoan, nire taldekideak nik baino gehiago galduta zeuden... ezin nuen galdu zeren eta galtzen banintz gero ez nuen ezer ulertuko. Beraz, horretarako, YouTube-eko tutorial bat jarri dut eta arazoa ebatzi dut; gainera nire burua galdu ez ezik nir taldekideak lagundu ditut.
Nire delicious-a: https://delicious.com/junesanchez
Taldeko site-a: https://sites.google.com/site/bostak20/
2014ko abenduaren 3a
Irakasleaegun osoa taldeko lana aurrera eramatek utzi digu. Laneko egoera hartu eta lanari ekin diogu. Lan erdi eginda geneukanean Josuneri galdetu diogu ondo bazihoan eta ez zen oso ondo joaten. Orduan, berriz hasi gara, oso galduta egon garela uste dut. Lana garatzen gindoaz baina nik ez nengoen oso konbentzituta egindakoarekin. Klasea amaitzean lana utzi dugu hurrengo egunean amaitzeko. Baita denbora ez galtzeko aurkezpena egiten hasi gara presi deitutako internet orrialde batekin. Gaurko klaseari buruz ez daukat asko esateko zeren eta egon gara egun osoa talde lanarekin.
Taldeko site-an aurkitu ahal da lanaren garapena: https://sites.google.com/site/bostak20/
2014ko abenduaren 10a
Gaur IKTko azken klasea da: esan beharra dut klase gutxi izan direnez oso labur pasatu zaitala denbora. Azken egun honetan talde lanaren aurkezpena egin behar dugu. Klaseko lehenengo bi orduetan lana amaitzeko eta ondo osatzeko eta aurkezpena ondo uzteko erabili dugu denbora. Egia esanda, ni oso agobiatuta egon naiz zeren eta lana ez nuen oso ondo ikusten baina aurrera ondo atera dugula uste dut.
Bigarren orduan, aurkezpenei ekin diegu; atera baino lehen beldur handia neukan; ez nekien lana ondo zegoen edo ez, aurkezpena egokia bazen,... Ez dakit nola atera den azkenean baina lanan zehar galduta egoteko zeguraski ondo egon dela. Noski hobetu beharko genuke.
Hona hemen taldeko aurkezpenaren link-a: http://prezi.com/wqbbh5tiaaj6/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
Eta baita taldeko site-a gogorarazten dut: https://sites.google.com/site/bostak20/
Hirrugarren orduan, ez zen derrigorrezkoa geratzea baina nik hiruretara arte geratu naiz bloga amaituta izanda arren. Klasean geratu naiz taldekide bati blogarekin laguntzeko. Oso galduta ikusi dut eta nik taldekide bezala laguntzen egon naiz. Nire taldekideak nigan pentsatzea beraiei laguntzeko animo handia eman dit.
2014ko azaroaren 26a
Gaur IKTko laugarren klasea da. Gaurko klaseko orduak taldeko eta banakako lanetan banatuta egon dira. Banakako lanari dagokionez, irakaslea azalpen batzuk eman ditu hainbat gauzei buruz. Hala nola, azaldu digu delizious-a nola erabiltzen den. Geroago delicious-a taldelanerako erabiliko dugun tresna izan da. Banakako lan nagusia delicious eta blogen inguruan izan da. Hezkuntzari buruzko hainbat blog bilatu behar genituen eta blog horien link-ak delicious-ean gorde. Orduan, blog horietatik bat erabaki behar genuen eta horretako azterketa fitxa bete behar genuen.
Taldeko lanari dagokionez, lanari lehenengo pausuak eman diogu; mapa kontzeptuala, hipotesiak, kronograma eta gaitasun digitalaren mapa egin ditugu. Amaitu ditugunean site-an zintzilikatu ditugu.
Banakako lanean hainbat arazo izan ditut zeren eta ez nuen irakaslearen azalpenak oso ondo ikusten, galtzen hasi naiz delicious erabiltzerakoan, nire taldekideak nik baino gehiago galduta zeuden... ezin nuen galdu zeren eta galtzen banintz gero ez nuen ezer ulertuko. Beraz, horretarako, YouTube-eko tutorial bat jarri dut eta arazoa ebatzi dut; gainera nire burua galdu ez ezik nir taldekideak lagundu ditut.
Nire delicious-a: https://delicious.com/junesanchez
Taldeko site-a: https://sites.google.com/site/bostak20/
2014ko abenduaren 3a
Irakasleaegun osoa taldeko lana aurrera eramatek utzi digu. Laneko egoera hartu eta lanari ekin diogu. Lan erdi eginda geneukanean Josuneri galdetu diogu ondo bazihoan eta ez zen oso ondo joaten. Orduan, berriz hasi gara, oso galduta egon garela uste dut. Lana garatzen gindoaz baina nik ez nengoen oso konbentzituta egindakoarekin. Klasea amaitzean lana utzi dugu hurrengo egunean amaitzeko. Baita denbora ez galtzeko aurkezpena egiten hasi gara presi deitutako internet orrialde batekin. Gaurko klaseari buruz ez daukat asko esateko zeren eta egon gara egun osoa talde lanarekin.
Taldeko site-an aurkitu ahal da lanaren garapena: https://sites.google.com/site/bostak20/
2014ko abenduaren 10a
Gaur IKTko azken klasea da: esan beharra dut klase gutxi izan direnez oso labur pasatu zaitala denbora. Azken egun honetan talde lanaren aurkezpena egin behar dugu. Klaseko lehenengo bi orduetan lana amaitzeko eta ondo osatzeko eta aurkezpena ondo uzteko erabili dugu denbora. Egia esanda, ni oso agobiatuta egon naiz zeren eta lana ez nuen oso ondo ikusten baina aurrera ondo atera dugula uste dut.
Bigarren orduan, aurkezpenei ekin diegu; atera baino lehen beldur handia neukan; ez nekien lana ondo zegoen edo ez, aurkezpena egokia bazen,... Ez dakit nola atera den azkenean baina lanan zehar galduta egoteko zeguraski ondo egon dela. Noski hobetu beharko genuke.
Hona hemen taldeko aurkezpenaren link-a: http://prezi.com/wqbbh5tiaaj6/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
Eta baita taldeko site-a gogorarazten dut: https://sites.google.com/site/bostak20/
Hirrugarren orduan, ez zen derrigorrezkoa geratzea baina nik hiruretara arte geratu naiz bloga amaituta izanda arren. Klasean geratu naiz taldekide bati blogarekin laguntzeko. Oso galduta ikusi dut eta nik taldekide bezala laguntzen egon naiz. Nire taldekideak nigan pentsatzea beraiei laguntzeko animo handia eman dit.
No hay comentarios:
Publicar un comentario