Astekaria


2014ko urriaren 29a
Pasaden klase gunean (asteazkena, urriaren 29a) bi kontzeptu ikusi genituen: Web 2.0 eta Bloga. Hauek zer diren eta nola erabiltzen diren hobeto jakiteko Gara aldizkarian “Euskara 2.0” deitutako artikulua irakurri genuen. Hona hemen testuaren laburpena.

"2.0 eta gisako zenbaketa sistemak softwaregintzan edo programa eta aplikazioen garapenean erabiltzen dira gehien. 2.0 kontzeptuak iraultza teknologiko bat suposatzen du. Hau arlo guztietan aplikatu ahal da.
Hasieran informazio iturri huts zen internet, baina jendartearen parte hartzea eta elkarlana ahalbidetzen eta sustatzen dituen tresna bilakatu da. Parte hartzeko baliabide asko ditugu baina erabiliena Blogak dira. Hauek artikulu, gogoeta eta hausnarketak biltzen dituzten webguneak dira. Gehienetan pertsonalak izaten dira.
Euskarari dagokionez, euskara “globalizatu” behar dugu. Distantziarik gabeko espazio birtualean mundu guztiko hizkuntza bihurtu behar dugu. Hori da Euskara 2.0: euskararen egungo erronka teknologikoa."

Testu hau ikusi ondoren ordenagailuen inguruko deiak berrikusi genituen; hardware, software,... Honen ostean, gmail-a nola erabiltzen den ikusi genuen. Gehienok badakite  korreo posta honekin ibiltzea horrekin lan egiten dutelako baina ni beti hotmail-ekin lan egin dut beraz, azalpen hauetan pixka bat galdu nintzen.
Azkenik, ikasle fitxa osatu ondoren bloga egiten hasi ginen. Ni ia-ia ez dut blogger-ekin landu baina uste dut oso saila.ez dela izango. Nire blogan psikomotrizitateari buruzko gauzak aurkituko  ditugu. Gai honi buruz hitz egitea erabaki dut; gai oso interesgarria iruditzen zaidalako.
Lehen sarrera honekin amaitzeko Blogak hezkuntzan dituzten erabilerari buruzko artikulu bat usten dut: http://www.xarxatic.com/?s=aprender+a+golpe+de+blog

2014ko azaroaren 5a
Bigarren klase honetan lehenengoz, taldeetan jarri gara ikusi ditugun bideoak komentatzeko; nik bigarren bideoa ( https://www.youtube.com/watch?gl=ES&hl=es&v=OwWbvdllHVE ) ikusi dut. Eta hurrengo idei hauek atera ditugu bideo horretatik:

“ - Web 2.0 egoera eta zerbitzu berritzaileak dituen eremu eguneratu bat dakarkigu. Web 2.0n kontsumitzaileak parte hartzen du berriz web 1.0an kontsumitzailea ez du parte hartzen, bakarrik informazioa hartzera mugatzen da.
- Denboraren poderioz egunkariak desagertuko dira zeren eta egunkari guztiek bere egunkari online-a dute eta hauek momentuan informatzen dute.
- Denbora pasa ahala publizitate enpresek ez dute lanik izango zeren eta gaur egun teknologiei esker publizitatea hobeto heltzen da eta merkeagoa da. “

Talde txiki horietan bildu ostean lan egiteko taldeak sortu ditugu. Ni Leire, Itziar, Ruben eta Maialenekin nago. Taldean bildu garenean bakoitza bere bideoa komentatu du; ni bigarren bideoa komentatu dut. Gero, web 2.0ri buruzko galdera batzuk erantzun ditugu.
Ondoren, googleen bilatzeko dauden moduak, “google akademiko” nola erabiltzen den eta alerta bat nola egin ahal den ikusi dugu.
Gero blogean hainbat sarrera egin ditugu:
Klase saio honekin amaitzeko, gure blogean beste blogetarako sarbideak eratzea, etiketen lista egitea,... egiten ikasi dugu.
Azken bi orduetan berriz taldeka jarri gara Proiektuarekin hasteko. Taldeko fitxa osatu dugu. Taldea Bostak 2.0 deitzea erabaki dugu.

2014ko azaroaren 19a
Egunari hasiera emateko, gaitasun digitalari buruzko galdera batzuk erantzun ditugu; hurrengo hauek dira:
  • Zerrendatu erabiltzen dituzun aparailu elektronikoak (mugikorra,  portalila, mahai gaineko ordenagailua, ebook, ) Mugikorra eta portatila. Noizbehinka nire ama irakasteko tablet-a
  • Zer erabiltzen duzu Internetera sartzeko? Telefono mugikorra, portatila… Telefono mugikorra  eta portatila.
  • Zer egiten duzu Interneten? (Informazioa bilatu, lanak, eposta, erosketak, sare sozialak, argazkiak eta irudiak ...) Informazioa bilatu, eposta, lanak, sare sozialak.
  • Zenbat denbora ematen duzu egunean? Ez dakit. Normalean 2 -3 ordu askoz jota.
  • Zein aplikazio erabiltzen duzu? Internet, eposta, twitter, whatsapp eta instagram
Galderak erantzun eta gero, taldeka bideo batzuk ikusi eta komentatu ditugu. Nik hurrengo bi hauek ikusi ditut:
Oinarrizko taldeetara bueltatu gara eta bideoak komentatu ditugu. Ondoren, gaitasun digitalari buruzko hausnarketa egin dugu.
Atzedena hartu eta gero, Blogean Vimeo-tik bideo bat sartu dugu. Ondoren, Pictur Manager delako programarekin argazkiak editatzen ikasi dugu eta programa honi erabilera ematen Blogari encabezado bat jarri diogu.
Blogarekin hirugarren ariketa txiki bat egin dugu, bakoitza beraren blogean Feed bat jarri dugu. Gure blogak hezkuntzaz direnez Hezkuntza saileko Feed bat zintzilikatu dugu. Blogeko ariketekin amaitzeko, Creative Commons-en litzentziak nola erabiltzen diren eta blogean nola jartzen diren ikasi dugu.
Berriz taldeka jarri gara Blogen erabilera didaktikoari buruzko aurkezpen bat prestatzeko. Aurkezpena egiteko hainbat programa erabili ahal genituen; power-point-a, presi, blog-a, popplet,... Guk power-point-a erabiltzea erabaki dugu baina drive erabiltzen; horrela guztiok batera lan egin ahal genuen.


2014ko azaroaren 26a


Gaur IKTko laugarren klasea da. Gaurko klaseko orduak taldeko eta banakako lanetan banatuta egon dira. Banakako lanari dagokionez, irakaslea azalpen batzuk eman ditu hainbat gauzei buruz. Hala nola, azaldu digu delizious-a nola erabiltzen den. Geroago delicious-a taldelanerako erabiliko dugun tresna izan da. Banakako lan nagusia delicious eta blogen inguruan izan da. Hezkuntzari buruzko hainbat blog bilatu behar genituen eta blog horien link-ak delicious-ean gorde. Orduan, blog horietatik bat erabaki behar genuen eta horretako azterketa  fitxa bete behar genuen.


Taldeko lanari dagokionez, lanari lehenengo pausuak eman diogu; mapa kontzeptuala, hipotesiak, kronograma eta gaitasun digitalaren mapa egin ditugu. Amaitu ditugunean site-an zintzilikatu ditugu.


Banakako lanean hainbat arazo izan ditut zeren eta ez nuen irakaslearen azalpenak oso ondo ikusten, galtzen hasi naiz delicious erabiltzerakoan, nire taldekideak nik baino gehiago galduta zeuden... ezin nuen galdu zeren eta galtzen banintz gero ez nuen ezer ulertuko. Beraz, horretarako, YouTube-eko tutorial bat jarri dut eta arazoa ebatzi dut; gainera nire burua galdu ez ezik nir taldekideak lagundu ditut.


Nire delicious-a: https://delicious.com/junesanchez


Taldeko site-a: https://sites.google.com/site/bostak20/


2014ko abenduaren 3a


Irakasleaegun osoa taldeko lana aurrera eramatek utzi digu.  Laneko egoera hartu eta lanari ekin diogu. Lan erdi eginda geneukanean Josuneri galdetu diogu ondo bazihoan eta ez zen oso ondo joaten. Orduan, berriz hasi gara, oso galduta egon garela uste dut. Lana garatzen gindoaz baina nik ez nengoen oso konbentzituta egindakoarekin. Klasea amaitzean lana utzi dugu hurrengo egunean amaitzeko. Baita denbora ez galtzeko aurkezpena egiten hasi gara presi deitutako internet orrialde batekin. Gaurko klaseari buruz ez daukat asko esateko zeren eta egon gara egun osoa talde lanarekin.


Taldeko site-an aurkitu ahal da lanaren garapena: https://sites.google.com/site/bostak20/


2014ko abenduaren 10a


Gaur IKTko azken klasea da: esan beharra dut klase gutxi izan direnez oso labur pasatu zaitala denbora. Azken egun honetan talde lanaren aurkezpena egin behar dugu. Klaseko lehenengo bi orduetan lana amaitzeko eta ondo osatzeko eta aurkezpena ondo uzteko erabili dugu denbora. Egia esanda, ni oso agobiatuta egon naiz zeren eta lana ez nuen oso ondo ikusten baina aurrera ondo atera dugula uste dut.


Bigarren orduan, aurkezpenei ekin diegu; atera baino lehen beldur handia neukan; ez nekien lana ondo zegoen edo ez, aurkezpena egokia bazen,... Ez dakit nola atera den azkenean baina lanan zehar galduta egoteko zeguraski ondo egon dela. Noski hobetu beharko genuke.


Hona hemen taldeko aurkezpenaren link-a: http://prezi.com/wqbbh5tiaaj6/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share


Eta baita  taldeko site-a gogorarazten dut: https://sites.google.com/site/bostak20/


Hirrugarren orduan, ez zen derrigorrezkoa geratzea baina nik hiruretara arte geratu naiz bloga amaituta izanda arren. Klasean geratu naiz taldekide bati blogarekin laguntzeko. Oso galduta ikusi dut eta nik taldekide bezala laguntzen egon naiz. Nire taldekideak nigan pentsatzea beraiei laguntzeko animo handia eman dit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario